1-20 spôsobov ako nato

Trápi Vás nedostatok predajov? Tu je 9 overených spôsobov ako zvýšiť konverzný pomer Vášho e-shopu v roku 2022

Máte pocit, že predávať na internete je čoraz náročnejšie? Náklady na reklamu pre váš e-shop Vám už nestačia na získanie takého množstva objednávok ako v minulosti? konkurencia vo vašom odvetví sa neustále zvyšuje a vy cítite, ako Vám počet objednávok postupne ubúda? 

Ak ste odpovedali aspoň na jednu z predošlých otázok áno, tento článok je pre vás. 

Čo ak by ste sa dnes dozvedeli ako dramaticky zvýšiť počet objednávok, vďaka pár jednoduchým a overeným postupom?

 

Riešenie je prosté: Zvýšte konverzný pomer

Skôr ako sa spoločne pustíme do odhalenia konkrétnych krokov ako na to, pre tých z vás, ktorí stále netušia o čom je reč, tu je stručné vysvetlenie.

 

Čo je konverzný pomer?

Konverzný pomer je priemerný počet konverzií na jednu interakciu vyjadrený ako percentuálna hodnota.
Inak povedané, ak príde na váš web 1000 ľudí a 10 z nich vykoná konverziu (napríklad nákup) konverzný pomer vášho e-shopu je 1%

čo je konverzný pomer

Ak sa Vám podarí zvýšiť konverzný pomer z 1% na 2% získali by ste až o 50% viac objednávok a teda z 1000 ľudí by 20 z nich u vás nakúpilo.

Zvýšenie konverzného pomeru je teda pre zvýšenie objemu predaja absolútne kľúčové. 
Nižšie nájdete 9 spoľahlivých spôsobov, ako zvýšiť mieru konverzie vášho eshopu:

 

1. Potrebujete jasný cieľ

Skôr, ako začnete čokoľvek meniť či testovať, potrebujete mať jasne stanovený cieľ. V tomto bode je vhodné položiť si otázku “Čo je môj primárny cieľ? Akú hlavnú akciu (konverziu), majú ľudia na mojom webe vykonať? “

A prečo je vlastne dôležité mať cieľ? 

Váš e-shop dokážete hodnotiť iba na základe cieľa. Bez neho nie je možné vyhodnotiť nakoľko efektívne ste pri jeho dosahovaní. 

 

Ak nemáte cieľ, neexistuje žiadny spôsob, ako môžete váš web vylepšiť.
Pretože
zlepšiť sa dá len to, čo viete merať.

 

Ideálny cieľ, na ktorý by ste sa mali zamerať je konkrétna akcia ako registrácia, nákup, objednávka či kliknutie na niečo. 
Pred tým, než začnete čokoľvek meniť si jasne stanovte Váš obchodný cieľ.

 

2. Použite referencie ako sociálny dôkaz

Koľko krát ste si už pozreli skvelý film na základe odporúčania Vášho priateľa? Rozhodovať sa na základe odporúčania je pre nás prirodzené a podľa ZDROJ až XY% užívateľov nakupuje na základe prečítania pozitívnych recenzií.

To je dôvod, prečo sú referencie vašich zákazníkov tak silné a funkčné. Čím osobnejšie a dôveryhodnejšie Vaše recenzie sú, tým je väčšia pravdepodobnosť, že po ich prečítaní človek vykoná na Vašom webe požadovanú akciu.

Za žiadnu cenu si však Vaše referencie nevymýšľajte. Na takto vymyslenú recenziu sa dá veľmi ľahko prísť a keď sa tak stane, dosiahnete presný opak. Vaša dôveryhodnosť rapídne klesne. 

Tu je zopár príkladov ako vyzerajú dobre spracované referencie: 

 

 

 

Ak ešte nemáte referencie na Vašom webe, oberáte sa o veľké množstvo dokončených nákupov. 
Zmeňte to teda čo najskôr a zapracujte referencie na Váš web či e-shop.

 

3. Zachovajte nákupný proces čo najjednoduchší

Na základe prieskumu, ktorý sa uskutočnil v roku 2015 sa odhalilo, že ľudia majú pozornosť kratšiu, ako zlaté rybky! Len neuveriteľných 8 sekúnd.  

Tak schválne, koľkokrát počas jednej hodiny kontrolujete svoj mobil? Koľkokrát počas dňa Vás na telefóne vyrušia upozornenia na nový e-mail, správu či čokoľvek iné?

Žijeme vo svete, kde na nás z každej strany vyskakujú nové informácie a podnety. Naša pozornosť je neustále narúšaná a nedokážeme sa sústrediť tak, ako kedysi.

Znamená to, že kedykoľvek počas návštevy Vášho webu môže užívateľa čokoľvek vyrušiť, následkom čoho môže z webu odísť alebo nedokončí svoj nákup. 

 

Vytvorte preto Vaše registračné či objednávkové formuláre, tak krátke a jednoduché, ako to len pôjde.  

Čím menej polí a prekážok vaši užívatelia pred sebou budú mať, tým je väčšia pravdepodobnosť, že dokončia nákup.

 

viac políčok na vyplnenie = viac času a úsilia = viac nedokončených nákupov a opustených košíkov

 

4. Minimalistický dizajn obsahu/webových stránok

Experiment spoločnosti MECLabs preukázal až 681 % nárast konverzií pri prechode na rozloženie webu s jedným stĺpcom z rozloženia s dvoma stĺpcami. 

Vo všeobecnosti sa môžete riadiť pravidlom, že Váš web by mal byť minimalistický a nemalo by na ňom byť príliš veľa zbytočných rozptýlení.

Povedzte len to, čo nakupujúci potrebujete počuť a nezhromažďujte príliš veľa prvkov na jednom mieste.

príklad minimalistického dizajnu e-shopu

príklad minimalistického dizajnu e-shopu

 

Ak vlastníte e-shop pamätajte, že užívateľ má na Vašom webe nakúpiť, preto celý proces od prvej návštevy až po potvrdenie objednávky spravte čo najjednoduchší.

 

5. Nenechajte ich odísť naprázdno

Ak nechcete raz a navždy stratiť návštevníkov, ktorí opúšťajú vaše webové stránky, môžete vytvoriť tzv. “Pop up”.  Systém, ktorý dokáže zachytiť aspoň ich e-mailovú adresu predtým, ako navždy zmiznú.

Pri používaní vyskakovacích okien s formulárom na zachytávanie potenciálnych zákazníkov je však veľmi tenká hranica, pretože môžu byť vnímané ako agresívny spam, ak nie sú správne nastavené.

Úspešné formuláre na zachytenie potenciálnych zákazníkov sa zobrazujú maximálne 1-2 krát naprieč celým webom, majú silnú výzvu do akcie, neodolateľnú ponuku a za pokus stojí aj vyskúšať po zadaní emailu presmerovať návštevníka k produktu s časovo obmedzenou zľavou. 

 

Takto zbiera e-maily od potenciálnych kupujúcich jeden z nákupných portálov.

 

 

6. Vytvorte presvedčivú a hodnotnú ponuku

Jeden z najdôležitejších faktorov ovplyvňujúcich konverzný pomer je to, akú hodnotu ste schopný zákazníkovi ponúknuť. Je to hlavný dôvod, prečo by mal potenciálny zákazník kúpiť u Vás.

Zákazníci chcú nielen vedieť čo z nákupu budú mať, ale aj prečo by mali nakupovať práve u vás. Keby ste mali len 2 vety na vysvetlenie, prečo by ľudia mali nakupovať u vás a nie u konkurencie, čo by ste povedali?

Mnoho eshopov sa snaží zlepšiť výsledky zmenou prvkov na stránke, ako sú farby a veľkosť písma, tvary tlačidiel, obrázky atď. Tieto faktory skutočne vedia zvýšiť konverzný pomer, ale prvým krokom by malo byť vytvorenie hodnotnej a neodolatelnej ponuky.

Ak je na vašej domovskej stránke či stránke produktu uvedený nápis „Vitajte!“ alebo uvádzate len názov spoločnosti či produktu, prichádzate o množstvo potenciálnych zákazníkov.

 

Nemusíte však hneď nahadzovať na Váš eshop nové produkty či dávať extrémne zľavy. Na začiatok bude stačiť ak upravíte produktové texty tak, aby skutočne predávali.  Častokrát je ľuďom ukradnuté to, koľko daný produkt váži a meria. 

Ak chcete, aby nakúpili, musíte im jasne preukázať aké výhody a úžitky kúpou získajú. 

 

Pri tvorbe textov pre hodnotnú ponuku Vám môže byť nápomocná metóda VVÚ.

V – vlastnosť

V – výhoda

Ú – úžitok

Každý produkt či služba má vlastnosť, z ktorej plynie nejaká výhoda a vďaka nej majú zákazníci konkrétny úžitok.

 

Pre lepšie pochopenie si prejdite nasledovný príklad: 

Predstavte si, že predávate autá. 

vlastnosť: ergonomické sedadlá
výhoda: možnosť nastavenia
úžitok: žiadne bolesti chrbta a pohodlné cestovanie

Vaša neodolateľná ponuka by mohla znieť nasledovne. 

“V tejto výbave máte ergonomické sedadlá, takže si ich môžete nastaviť presne na vaše chrbticu. Vďaka tomu Vás nebude po dlhej ceste bolieť chrbát a budete cestovať pohodlne.”

A presne takýmto štýlom môžu byť napísané aj predajné texty na stránkach vašich produktov.

 

7. Definujte si cestu zákazníka

Hovorí sa, že chcieť od užívateľa, aby od Vás nakúpil hneď ako príde na stránku Vášho produktu je rovnaké, ako keby ste žiadali od ženy sex hneď na prvom rande. 

Ako by to asi na takom rande vo väčšine prípadov dopadlo? Pravdepodobne by to skončilo fiaskom a aby toho nebolo málo, asi by ste odchádzali s otlačkom ruky dotyčnej na vašej tvári. 

Niekedy práve to, že žiadate o predaj príliš skoro je najväčší “zabijak” vášho konverzného pomeru. 

Ľudia si možno len pozerajú či porovnávajú produkty, no v skutočnosti ešte nie sú pripravení nakúpiť. Navyše, čím je produkt drahší alebo komplikovanejší, tým viac času ľudia potrebujú, kým sa rozhodnú pre nákup. 

Pokiaľ predávate softvérové produkty, môžete ponúknuť bezplatnú alebo skúšobnú verziu namiesto žiadosti o registráciu či nákup, následkom čoho môžete výrazne zlepšiť Váš konverzný pomer. V mnohých prípadoch však musíte spomaliť a vybudovať si dôveru, rozvíjať vzťahy a preukázať svoju odbornosť a až potom predávať.

Povedzme, že váš produkt je online kurz domácich domácich majstrov. Tu je návod, ako by ste na to mali ísť. Čo si návštevník želá Ak sa chcete dozvedieť o domácich opravách svojpomocne

Pokiaľ predávate fyzické produkty, častokrát stačí len získať od návštevníka ich e-mailovú adresu, aby ste sa s nimi mohli byť ďalej v kontakte. Vďaka tomu môžete s potenciálnym zákazníkom budovať vzťah. 

Čím hlbší váš vzťah s potenciálnym zákazníkom bude, tým je pravdepodobnejšie, že od vás nakoniec nakúpi.

 

Tak spomaľte, ponúknite hodnotu a výsledky vopred a až potom predávajte.

 

8. Zákazníci Vám musia dôverovať

Povedzme, že idete po ulici a príde k vám okoloidúci pán, ktorý sa Vás opýta: „Hej, chcete si kúpiť iPad? Len 50 dolárov. Je úplne nový.” 

Kúpili by ste si ho? Viete, že ponúkaný produkt je dobrý a ponuka naozaj lákavá. Ale napriek tomu by ste si ho nekúpili. Prečo? Pretože okoloidúcemu človeku nedôverujete. 

 

Úspešný americký obchodník Zig Ziglar raz povedal, že existujú len 4 dôvody, prečo u vás ľudia nenakúpia:

  1. Nepotrebujú to
  2. Nemajú na to peniaze 
  3. S nákupom sa neponáhľajú
  4. Nedôverujú vám 

S prvými 3 dôvodmi toho veľa nenarobíte, ale dôveru si vybudovať môžete. 

 

Pridajte na svoj web prvky dôveryhodnosti ako napríklad vyššie spomenuté referencie či tzv. “trust badges” v preklade odznaky dôvery a sledujte, ako postupne objednávky pribúdajú.

 

 

9. Používajte silné výzvy k akcii

Všeobecné výzvy do akcie, ako napríklad „Zaregistrovať sa“ a „Objednať“ vám nemusia priniesť najlepšie výsledky.

Niekoľko minút strávených zlepšovaním vašich CTA (call to action) textov vám môže výrazne zvýšiť konverzný pomer.

Môžete otestovať výzvou na akciu, ktorá začína slovom „Áno“. Je to psychologicky efektívne, pretože vykresľuje ponuku v pozitívnom svetle.

 

Skúste tento vzorec: Áno, chcem [vaša ponuka]!

 

“Áno, chcem nakúpiť v zľave”

“Áno, chcem kúpiť mixér”

 

Možno Vás to prekvapí, ale funguje to oveľa lepšie ako všeobecné CTA texty.

Výzvy do akcie môžete donekonečna testovať a prísť tak na najlepší text pre Váš e-shop. Takéto testovanie viete robiť napríklad pomocou nástroja Google optimize.

 

BONUSOVÝ TIP:

10. Pridajte odpočítavanie

Je pre nás prirodzené, že máme strach, keď sa nám kráti čas a musíme niečo dokončiť. 

Spomeňte si na moment, keď vyučujúci zahlásil počas písomky z matematiky, že máte už len poslednú minútu a vy ste boli ešte len na 3 príklade z piatich. 

Takže, pridanie odpočítavania do ukončenia zľavy môže dramaticky navýšiť konverzný pomer Vášho e-shopu. 

Podľa Neuroscience Marketing sa tak deje preto, že pridanie odpočítavania zvýši pocit naliehavosti a ľudia si uvedomia, že môžu prísť o Vašu neodolateľnú ponuku, čo povedie k vyššiemu počtu dokončených nákupov. 

 

Pridanie odpočítavacieho časovača, ktorý by v ideálnom prípade mal trvať len niekoľko minút, môže okamžite zvýšiť váš konverzný pomer.

Späť na zoznam