Google reklama: ako najlepšie funguje ppc reklama?

Nezaradené
Google reklama - blog digitamboom.sk

Chcete získať čo najviac objednávok vo svojom e-shope, zvýšiť povedomie o značke a dosah na webovej stránke, získať čo najviac registrácií a inštalácií svojej aplikácie alebo dostať ľudí do svojich miestnych prevádzok? Na dosiahnutie týchto cieľov vám pomôže platená Google reklama. Ako však funguje PPC reklama a prečo by ste mali zvážiť jej používanie?

Čo je Google reklama?

Google Ads reklama alebo PPC reklama je typ reklamy, kde platíte za kliknutie. PPC (pay-per-click alebo platba za klik) reklama je jeden typ reklám, ktorý na internete môžete využiť. Výhodou Google reklamy je však oslovenie veľkého množstva ľudí v konkrétnom čase, kedy ľudia daný typ produktu alebo služby vyhľadávajú. Vďaka tomu získate relevantnú a kvalifikovanú návštevnosť na váš web. Okrem toho až 90 % používateľov na internete je oslovených prostredníctvom 3 miliónov webových stránok na Google. Pri dosahovaní správnych výsledkov je potrebné mať Google reklamu správne nastavenú a priebežne optimalizovanú špecialistom.

 

 

PPC reklama – plaťte za kliknutie

Kým pri iných typoch reklám na internete platíte za zobrazenie, v prípade Google reklamy platíte až v momente, kedy zákazník na vašu reklamu klikne. V tom prípade sa môžete zobraziť denne veľkému množstvu ľudí a pritom za ňu vôbec nezaplatiť. V závislosti od toho, o aký typ reklamy máte záujem, v akom odvetví pôsobíte, aká silná je vaša konkurencia, čo je cieľom vašej reklamy a akú konverziu chcete získať, sa odvíja aj cena Google reklamy. Výhodou PPC reklamy je tiež to, že denný rozpočet  si nastavujete vy sami. Koľko ste do Google reklamy ochotní investovať je čisto na vás. Dôležité je, aby bola pre vás Google reklama maximálne výhodná. Ako to však dosiahnuť? Hneď na úvod máte na výber z množstva typov reklám, vďaka ktorým môžete svoje ciele získať efektívne. Poznáte svoju cieľovú skupinu? O to lepšie pre vás.

PPC reklama - pay per click

 

 

Reklama na Google a jej typy

Podstatou Facebook reklamy je najmä zobrazenie grafickej reklamy, avšak pri Google reklamách máte na výber z množstva typov reklám, vďaka ktorým môžete svojich zákazníkov osloviť na tom správnom mieste.

Max performance

Reklama vo vyhľadávaní Google

Reklama vo vyhľadávaní Google je najčastejším a najviac využívaným typom reklamy Google. Ide o typ textovej reklamy, ktorá sa zobrazuje vo vyhľadávači Google s výsledkami vyhľadávacieho nástroja (SERP). Reklama vo vyhľadávaní Google sa zobrazuje na vrchu a na spodku stránky. Podstatou tejto reklamy je nastavenie tých správnych kľúčových slov, ktoré zákazníci do Google zadávajú. Na oslovenie relevantných zákazníkov vám pomôže plánovač kľúčových slov v Google Ads, ktorý môžete využívať. Dôležitou súčasťou je aj správne zvolenie reklamného textu. Vďaka tejto reklame dokážete osloviť relevantných zákazníkov a dostať ich priamo na vašu webovú stránku.

 

 

Reklama v nákupoch v Google

Reklama v Google nákupoch sa rovnako zobrazuje vo vyhľadávaní Google medzi výsledkami vyhľadávacieho nástroja, avšak aj na karte Nákupy. Síce sa tento typ reklamy zobrazí v prípade zadania kľúčového slova do vyhľadávania, avšak podstatou nastavenia tejto reklamy je vytvorenie si produktového feedu v Google Merchant Center. Ide o typ reklamy, kde sa zobrazuje daný produkt, jeho popis, hodnotenie, obrázok a cena produktu.

Google Ads vyhľadávacia reklama

Reklama na YouTube

Vďaka nástroju Google Ads dokážete svojich zákazníkov osloviť aj na platforme YouTube, ktorú Google vlastní. Diváci na YouTube môžu objavovať videá rôznymi spôsobmi, a to využiť priamo stránku vyhľadávania služby YouTube, kliknúť na navrhované videá na stránke pozerania videa alebo vybrať videá z feedu domovskej stránky. Aj v tomto prípade môžete využiť viacero typov YouTube reklamy, a to:

  • preskočiteľné a nepreskočiteľné reklamy in-stream,
  • mikrospoty,
  • videoreklamy in-feed,
  • reklamy masthead,

Mimo video reklamy viete na Youtube osloviť vašich zákazníkov aj efektívnou bannerovou reklamou.

 

 

Reklama v G-maili

Súčasťou Google je aj bezplatná e-mailová služba G-mail, na ktorej rovnako môžete osloviť svojich zákazníkov. Taktiež ide o reklamu, ktorá nie je založená na zadávaní kľúčových slov. Ide o Discovery alebo Inteligentnú vyhľadávaciu kampaň, pri ktorej je potrebné cieliť na čo najrelevantnejšie publikum. Cieliť môžete na základe demografických a geografických údajov, jazykov, záujmov, nákupných úmyslov, témy, zákazníkov, na ktorých máte vlastné zoznamy e-mailových adries, zariadenia či kľúčových slov a domén, ktoré sa vyskytovali v posledných 300 prijatých e-mailoch, v archíve či v inboxe.

 

 

Grafická reklama na Google

Prvý banner, reklamný prúžok, sa na obrazovkách zobrazil v roku 1995. Dnes už síce ľudia trpia bannerovou slepotou, avšak aj takýto typ Google reklamy môžete využiť. Ide o typ grafickej reklamnej kampane, ktorá sa zobrazuje v Reklamnej sieti Google a na externých webových stránkach tretích strán, ktoré súhlasili so zobrazovaním reklám Google. Vybrať si môžete obsahovú reklamu v obrázkovom, v textovom, video či v multimediálnom formáte. Cieliť môžete rovnako na konkrétne webové stránky, na témy, publiká, zariadenia a parametre, ktoré sa nastavujú aj pri reklame v G-maili. Výhodou tejto reklamy je cielenie remarketingu, vďaka ktorému viete osloviť ľudí, ktorí na vašom webe už boli.

Obsahová reklama

 

Reklama v Google mapách

Nachádza sa vaša prevádzka, e-shop či podnik v Google mapách? Zvýšte svoju návštevnosť kamennej prevádzky na základe Google reklamy v mapách.

 

 

Reklama propagácie aplikácie

Pomôžte svojej aplikácii získať viac inštalácií, interakcií a predbežných registrácií v sieťach Google. Vyberte si platformu iOS alebo Android a presvedčte existujúcich používateľov, aby vykonali viacero akcií vo vašej aplikácii.

 

 

Inteligentné reklamy v Google

Google reklama funguje na strojovom učení, umelej inteligencií, vytváraní algoritmov a princípe aukcií. Vďaka tomu môžete využívať rôzne inteligentné reklamy v Google, pri ktorých sa využívajú inteligentné stratégie ponúk. Nechajte Google Ads robiť si svoju prácu. Využite inteligentné typy reklám v Google Ads, nastavte si denný rozpočet a inteligentnú stratégiu ponúk. Využiť môžete aj nový typ kampane Maximálna výkonnosť (Performance Max), ktorou viete osloviť zákazníkov nachádzajúcich sa vo všetkých službách od Google, a to jedinou kampaňou.

 

 

Výhody Google reklamy

Pri správnom nastavení Google kampaní a reklám môžete získať množstvo zákazníkov a dosahovať svoje ciele za zlomok peňazí. Výhodou PPC reklamy v Google je oslovenie tých správnych zákazníkov a publika v správnom čase, na správnom mieste a za výhodnú cenu. Vytvorte si správnu stratégiu, nastavte PPC kampaň, nadviažte kontakt s publikom, oslovte ho a merajte svoju úspešnosť na základe poskytnutých dát. Výhodou PPC reklám je okamžité zobrazenie vo výsledkoch vyhľadávača v Google, presné špecifikovanie publika a cieľovej skupiny a výber presného zadania reklamy na základe nadpisov a opisov. Výhodou je tiež využitie call-to-action prvkov, ktoré môžu dostať zákazníkov priamo na váš web. Pri nastavovaní kampaní nie ste limitovaný počtom kampaní a reklám. Výhodou je naopak využitie viacerých typov reklám.

Výhody marketingu

Riziká Google reklamy

Používanie nesprávnych možností nastavenia v službe Google Ads môže mať bolestivé následky. Zle zacielené a nastavené reklamy môžu viesť k tomu, že vaše reklamy uvidia ľudia, ktorí pravdepodobne nevykonajú konverziu. Takto môžete rýchlo stratiť značnú časť marketingového rozpočtu. Napokon, neschopnosť optimalizovať svoje kampane alebo ich neustále aktualizovať môže viesť k vyšším nákladom, keďže konkurencia časom rastie. Efektívna správa a pravideľná optimalizácia kampaní skúseným marketérom zabezpečí, že vaše náklady do reklamy budú dosahovať čo najlepšiu výkonnosť a návratnosť.

 

Reklama na Google a jej využitie

Využívať Google reklamu môžu rôzne odvetvia, avšak pozor si treba dávať na obmedzené alebo zakázané oblasti, ako sú tabakové produkty, zbrane a munícia, drogy a pomôcky na ich užívanie, urážlivý obsah, obsah s rasovou diskrimináciou, obchod s nelegálnymi komoditami či predmety podnecujúce nenávisť. Obmedzený je obsah s alkoholom, hazardnými hrami, zdravotná starostlivosť a lieky, ochranné známky, finančné služby, politický obsah či obsah pre dospelých.

 

Využite Google reklamu pre svoju firmu a dosahujte svoje ciele efektívne a za výhodnú cenu. Ak to s Google reklamou myslíte vážne a chcete dosiahnuť čo najlepšie výsledky, prenechajte správu kampaní na profesionálov. Neváhajte nás osloviť pre bezplatnú konzultáciu a spravíme všetko čo je v našich silách, aby sme dosiahli želané výsledky.